Bolovi u leđima

5 UVRIJEŽENIH MITOVA O BOLOVIMA U LEĐIMA

Istina ili laž? Nemojte vjerovati u sve što čujete o bolovima u leđima. Osobito u onaj dio koji govori da ju morate prihvatiti!

01 "NIŠTA NE MOŽETE PODUZETI PROTIV BOLOVA U LEĐIMA"

Da, možete. Dakako, svaki slučaj bolova u leđima zahtjeva individualni pristup. No, postoje savjeti za sve koji pate od bolova u leđima i koji su odlučili biti proaktivni u uklanjanju bolova i izvora boli. Umjerena vježba, ojačanje leđa i druge mjere će u većini slučajeva učinkovito riješiti problem bolova. Što prije nastavite baviti se sportom i dnevnim aktivnostima, to bolje. Ukoliko ove mjere ne pomognu, posjetite liječnika. Trpljenje bolova dulje vrijeme može iscrpiti puno energije, biti stresno i imati negativne posljedice na psihološko zdravlje i imunološki sustav. Što prije zaboravite na zabludu kako je bol u leđima oblik hendikepa i kako ju morate prihvatiti, to bolje.


02 ”KADA BOL NAPADNE, MORAM LEĆI
I ODMARATI SE. BOL ĆE TADA NESTATI.”

U akutnoj fazi povrede leđa, odmaranje zaista može biti korisno u smirivanju boli. Ipak, akutna faza traje samo nekoliko dana. Dugoročno, fizička aktivnost će ubrzati ozdravljenje i spriječiti ponovnu pojavu ozljede rekalibracijom mišića u leđima i trbuhu. Posavjetujte se s liječnikom o aktivnostima koje su najprimjerenije za vas i vaše stanje.


03 "BOL U LEĐIMA SE NIKAD NEĆE POJAVITI JER SE BAVITE FIZIČKIM AKTIVNOSTIMA."

Nažalost, to nije točno. Čak i uz vježbanje, jamstva ne postoje. I dobri sportaši mogu povremeno osjetiti bol u leđima. No, ako ste u dobroj kondiciji, bolne epizode će biti manje intenzivne i rijeđe. Ukoliko se bol konstantno javlja, obratite se liječniku. Općenito, preporuča se pridržavanje programa vježbi, uključujući vježbe snage i istezanja za sve mišićne skupine, kao učinkovite prevencije protiv bolova u leđima (pogledajte našu video arhivu kako biste pronašli odgovarajuće vježbe).


04 ”VIŠE SE NE MOGU BAVITI SVOJOM OMILJENOM AKTIVNOŠĆU."

Netočno. Na sreću, većina bolova u donjem dijelu leđa nije kronična, već je ograničena na određeno vremensko trajanje. Stoga, samo je pitanje vremena kada će nestati. Budite proaktivni! Što se prije počnete kretati, prije ćete ozdraviti.


05 "UVIJEK TREBAM SJEDITI USPRAVNO, ONDA ĆU BITI DOBRO"

Ne. Uspravno sjedenje u uredskoj stolici čitavo vrijeme će rezultirati jednostranim korištenjem vaših mišićnih skupina. Dinamičko sjedenje, tj. pomicanje tijekom radnog vremena je pravi pristup spriječavanju pojave boli u donjem dijelu leđa.

Pročitajte naš članak o Ugodi u uredu.

Budite proaktivni kada je riječ o vašim leđima. Budete li proaktivni u svezi bolova u leđima i slijedite rutinu koja uključuje vježbe kralježnice i fleksibilnosti (odgovarajuće vježbe možete pronaći u našoj video arhivi), uvelike možete doprinijeti uklanjanju bolova u leđima tako što ćete ispraviti leđa i spriječiti ponovnu pojavu boli. Posavjetujte se sa svojim liječnikom kako biste saznali uzrokuju li stres i psihološki faktori bolove u leđima.


Gore navedeni savjeti i preporuke nisu zamjena za savjet stručnjaka. Važno: konzultirajte se s medicinskim stručnjakom u slučaju ozljede od prekomjerne uporabe zglobova ili medicinskih stanja, poput frakture. Posavjetujte se s liječnikom kod akutnih stanja koje prati crvenilo, oticanje ili hipertermija zglobova, trajna bol u zglobovima ili jaka bol povezana s neurološkim simptomima (pr. otupjelost, peckanje, nepokretnost).                     

Za više infromacija o Hansaplast proizvodima, kontaktirajte nas putem e-maila na hansaplast@omegamedia.hr. Pažljivo pročitajte upute koje se nalaze u pakiranju proizvoda.