Spriječite sportske ozljede
Spriječite sportske ozljede
Ljubitelj ste sporta i vodite se onom „u zdravom tijelu zdrav duh“? Odlično. Ipak, uslijed sportskih aktivnosti mogu se dogoditi ozljede zbog naprezanja ili krivo izvedenog pokreta.

Mali vodič za sigurno bavljenje sportom

Bavljenje sportom korisno je za cijelo tijelo, no zaštitite se od mogućih sportskih ozljeda.

Povratak na vrh

Najčešći uzroci ozljeda

Najčešći uzroci ozljeda pri sportskim aktivnostima su intenzivna fizička aktivnost i nedovoljna pripremljenost te greške u tehnici izvođenja vježbi. Kada su izloženi pretjeranom naporu, mišići se nastoje zaštititi stezanjem te ponekad može doći i do malih puknuća vlakana. Zglobovi na traumu ili pretjerani napor reagiraju upalom, a posljedica je povećana količina sinovijalne tekućine (koja omogućuje bolju pokretljivost zgloba) te otečenost i ukočenost zgloba. Pritom se stežu mišići kako bi zaštitili zglob od daljnjih pretjeranih pokreta.

Gotovo od presudne važnosti za izbjegavanje ozljeda na neravnom terenu je kvalitetna obuća. Ljubiteljima tenisa sigurno je poznat pojam "teniski lakat". Riječ je o upali tetiva uzrokovanoj nepravilnim držanjem reketa i vibracijama uslijed udarca, što dodatno pogoršava rotacija zapešća do koje dolazi pri izvođenju udarca. Ovo stanje možete ublažiti ili čak izbjeći pravilnim izvođenjem udarca. Stoga, ukoliko ne vladate najbolje tehnikom posavjetujte se instruktorom.

Ozljede može uzrokovati i pucanje kapilara, što se na površini kože očituje modricom i pojačanom toplinom kože na bolnom mjestu.

Rizik od ozljeda ne treningu može se uvelike smanjiti pravilnim zagrijavanjem prije početka intenzivnog vježbanja.

Ako volite aktivnosti na otvorenim poput trčanja i planinarenja posebno pazite na zglobove. Neravan teren ili loše položeno stopalo na tlo mogu izazvati uganuće gležnja. Kod trekkinga i planinarenja opasnost od ozljeda najviše prijeti koljenima prilikom spuštanja niz planinu.

Povratak na vrh

Kako se nositi s manjim ozljedama

Kod manjih ozljeda, neugoda i otečenost ne javljaju se odmah. Nakon treninga mišić je još zagrijan te sprečava tvarima koje uzrokuju upalu da uđu u optok. No, nakon hlađenja, zglob postupno počinje oticati i boljeti. U tim slučajevima možete lagano pomicati ozlijeđeni dio tijela, primjerice možete hodati, ali samo polako.

KAO OLAKŠANJE KOD OZLJEDA ZGLOBOVA KORISTITE HANSAPLAST BANDAŽE, KOJE PODUPIRU OZLIJEĐENE I BOLNE ZGLOBOVE TE SU UDOBNE ZA NOŠENJE TIJEKOM CIJELOG DANA.

Povratak na vrh