Udobnost u uredu

UGODA U UREDU

Kako da sjedenje od 8h do 16h pretvorite u uživanje za vas i vaše tijelo

Imate uredski posao i 40 sati tjedno provodite pred kompjuterom? Vaš vrat/ramena su ukočeni, ili vas boli donji dio leđa? Ne brinite. To ne znači kako ste povrijeđeni ili da je vaše tijelo istrošeno od rada.

SITNICE ČINE VELIKU RAZLIKU

Većina ljudi koji rade u uredima u nekom će trenutku osjetiti bolove u leđima ili vratu. Bol uglavnom nije ozbiljna i nestat će za nekoliko dana ili tjedana. Radi se o tome da mišići ili mišićne grupe nemaju fizičkih "izazova" i postaju slabiji ili skraćeni, dok će drugi postati napeti. To je normalno ukoliko puno vremena provodite za stolom, no može se izbjeći proaktivnim pristupom zdravlju i kondiciji.

Nemojte kriviti stolicu

Mnogi ljudi ne znaju: vaša radna okolina (položaj za kompjuterom, visina stola ili ergonomski oblik stolice) nemaju veliki utjecaj na to kako će vaše tijelo reagirati. Stoga, nemojte kriviti uredsku stolicu. Nije kriva stolica, problem je vjerojatno u vama!

Naravno uvijek je dobra ideja radno mjesto učiniti što ugodnijim. No, važno je spriječiti pojavu bolova u leđima, vratu ili ramenima koristeći svoj potencijal kako bi se ojačali mišići. Osmislite protutežu svojim neaktivnim mišićima. Također, pazite na faktore stresa i pokušajte ih izbjeći. Faktori poput stresa ili preuzimanja previše odgovornog posla mogu u velikoj mjeri doprinjeti napetosti. Osjetite li napetost ili bolove, pomno preispitajte sebe i vidjet ćete što ćete mijenjati.                                   

Moguće je da ćete shvatiti ako se bavite aktivnošću koja vam je uzbudljiva i zanimljiva, kako je manja mogućnost pojave boli, dok se uslijed stresa i nezadovoljstva, osobnog ili poslovnog, bol može povećati.

Stoga, sami morate pronaći ključ: Što možete napraviti kako biste bili proaktivniji u spriječavanju boli? Napravili smo popis nekoliko savjeta koji će vam pomoći.


IZBJEGAVANJE BOLI U LEĐIMA I NAPETOSTI U VRATU/RAMENIMA

Izbjegnite moguća istezanja i bol u mišićima

 

Otkrijte koji su osobni okidači napetosti (stres, sukobi na radnom mjestu, osobni problemi) i koju ulogu mogu igrati, te što možete napraviti kako biste ih uklonili.          

Poklonite sebi fizičku tjelovježbu kao protutežu statičnom poslu: Pokušajte vježbati barem tri puta tjedno. Pokušajte trčati, idite u teretanu ili gimnasticirajte. Time ćete istegnuti i ojačati mišiće, ali ćete se istovremeno osloboditi stresa.  Sjetite se kako su fizičko naprezanje tijela i aktivacija mišića ključ u prevenciji bolova u mišićima i leđima.  

Pokušajte sjediti što AKTIVNIJE. Mijenjate svoj sjedeći položaj što je više moguće, ustanite s vremena na vrijeme i protegnite se.

backs-in-office03-270px

backs-in-office02-270px

 

U radnoj okolini, koristite svaku šansu koju dobijete kako biste se kretali: Koristite stepenice umjesto dizala. Pauzu za ručak iskoristite za brzu šetnju. Pokušajte izbjeći rutinu, ako imate osjećaj kako ste zapeli u njoj.  

Ukoliko ste pod stresom, isprobajte tehnike opuštanja (poput disanja iz joge) koje možete raditi čak i za radnim stolom. 

Nemate vremena za odlazak u teretanu? U našoj video arhivi možete naći i isprobati jednostavne vježbe posebno osmišljene za ljude koji rade u uredu.

KREĆITE SE! Sjedite li za stolom dulje vrijeme, mijenjajte češće položaj i opustite leđa tako što ćete ustati i prošetati otprilike svakih sat vremena, ili vježbati. Iskoristite svaku priliku kako biste se kretali. Koristite stepenice umjesto dizala. U našoj video arhivi ćete pronaći veliki izbor vježbi izrađenih po mjeri za situacije u uredu i duge periode sjedenja.


ŠTO NAPRAVITI AKO BOL U LEĐIMA NAPADNE?

Što možete napraviti kako biste si pomogli?

Popis jednostavnih savjeta što činiti, a što ne, koji će vam pomoći pri uklanjanju boli i nastavka normalnog života.

ČINITI

Budite aktivni kao i inače, po mogućnosti. No, posjetite liječnika ukoliko se brinete zbog boli u leđima, ako bol u leđima ne prestaje ili se naglo pogorša.

Posavjetujte se s liječnikom o tome trebate li nastaviti raditi i, po potrebi, razgovarajte s poslodavcem o mogućnostima olakšanja boravka na poslu.

Po potrebi, prilagodite vrstu aktivnosti koja uzrokuje bol.

Naučite o boli u leđima. Informirajte se i slušajte svoje tijelo. Po potrebi, savjetujte se s liječnikom, fizioterapeutom ili kiropraktičarem.

NE ČINITI

Nemojte ostati u krevetu i čekati da bol nestane. U prošlosti, ovo je bio prihvatljiv način rješenja problema boli u leđima. No, činjenice pokazuju kako to ne pomaže oporavku. Što se prije pokrenete, to bolje.

Ne brinite. Bol u leđima je rijetko zabrinjavajuća i previše brige oko toga će samo usporiti oporavak.

Nemojte izbjegavati aktivnosti kao način izbjegavanja pojave boli.


UGODITE SI TOPLINOM

Opustite područje vrata i ramena

Prekasno je za prilagodbe jer se bol u donjem dijelu leđa već pojavila, vaš vrat/leđa/ramena su u čvorovima nakon (pr.) dana napornog tipkanja i stresa? Onda stavite na bolno mjesto topli oblog kao prvu pomoć za opuštanje tih mišićnih skupina. Toplina povećava cirkulaciju krvi, opušta tkivo i poboljšava pokretljivost. 


 

Gore navedeni savjeti i preporuke nisu zamjena za savjet stručnjaka. Važno: konzultirajte se s medicinskim stručnjakom u slučaju ozljede od prekomjerne uporabe zglobova ili medicinskih stanja, poput frakture. Posavjetujte se s liječnikom kod akutnih stanja koje prati crvenilo, oticanje ili hipertermija zglobova, trajna bol u zglobovima ili jaka bol povezana s neurološkim simptomima (pr. otupjelost, peckanje, nepokretnost).                     

Za više infromacija o Hansaplast proizvodima, kontaktirajte nas putem e-maila na hansaplast@omegamedia.hr. Pažljivo pročitajte upute koje se nalaze u pakiranju proizvoda.