Aktivan odmor
u prirodi

Stresan način života i predugi boravak u zatvorenom prostoru pokrenuli su trend aktivnog odmora u prirodi.

Otkrijte sve prednosti planinarenja

Planinarenje postaje sve popularnije što i ne iznenađuje s obzirom na brojne prednosti koje donosi, od boravka na svježem zraku do povećanja fizičke kondicije. Planinarenje nije klasičan sport jer nije natjecateljskog karaktera. No boravak u prirodi i kretanje po čistom gorskom zraku predstavlja aktivan način odmora. Unatoč uloženom fizičkom naporu, planinarenje ispunjava energijom i zadovoljstvom.

Pozitivan utjecaj na organizam

Planinarenje postaje sve popularnije. Dugo hodanje i uspinjanje planinama jača mišiće, posebno nogu te pospješuje pokretljivost zglobova. Potiče imunološki sustav, pozitivno djeluje na rad srca i krvotoka te pospješuje transport i opskrbljenost krvi kisikom. Pospješuje izmjenu tvari u organizmu i djeluje na smanjenje masnoća u organizmu i smanjenje tjelesne težine.

Boravak u prirodi

Dok planinarite upoznajete ljepote prirode, uživate u prekrasnim gorskim vidicima i stječete nove prijatelje. Unatoč tjelesnom naporu uspon na planinu ispunjava vas iznutra i daje novu životnu snagu.

Ako planinarite rekreacijski ne trebate se opterećivati brzinom hodanja, ipak poželjno je da budete malo brži nego što ste navikli.


Kako početi

Kao i prije svake fizičke aktivnosti treba zagrijati organizam. Prije uspona, odradite seriju vježbi razgibavanja i istezanja za sve mišićne grupe, a prvih petnaestak, dvadesetak minuta hodajte laganijim hodom. Kako biste uštedjeli energiju, dužinu koraka prilagodite usponu te što je on blaži, vaši koraci neka budu manji. Tempo hoda prilagodite svojim mogućnostima, a ako ste u društvu, pratite brzinu najsporijeg. Otprilike svaka dva sata kratko se odmorite i priuštite si manji obrok, primjerice energetsku pločicu, čokoladu te sušeno ili svježe voće, a otprilike svakih pola sata nešto popijte.


Potrebna oprema

Unatoč prekrasnoj prirodi nemojte podcijeniti snagu planine, pa na planinarenje ne idite kao da ste krenuli u šetnju obližnjim parkom.

Na uspon ne krećite ako niste fizički spremni za njega. Planinarsku opremu valja prilagoditi planini, vremenskim prilikama i trajanju puta.

Za jednodnevne izlete u bližu okolicu bit će dovoljna mala naprtnjača s rezervnom odjećom, hranom i pićem.

Kao dio opreme uvijek valja imati Hansaplast učvrsnu bandažu za koljeno i stopala ako prilikom planinarenja dođe do manjih ozljeda.